Opis łowisk | Ocena łowisk | Testy wędkarskie | Wyprawy wędkarskie | Wędkarskie Konkursy

Aktualności

Luty 2017

Niestety Rybomania Poznań 2017 już za nami………………………….. dziesiątki  wystawców , tłumy wędkarzy , łowiska wędkarskie , no i oczywiście ogromne akwarium ! To wszystko było nam dane zobaczyć 😀

Rybomania to przede wszystkim święto wędkarzy , to właśnie tu mogliśmy się spotkać z naszymi braćmi po wędce , porozmawiać i wymienić wspólne doświadczenia. Oczywiście też niezwykle ważna i ciekawą sprawą była możliwość zobaczenia nowości jakie szykują dla nas  producenci wędkarscy – dotknąć ich , czy powąchać 😀 Głód nowości zaprowadził nas do firmy Harison , gdzie mogliśmy porozmawiać z właścicielami , oraz Robertem Adamskim. Porozmawialiśmy na temat ich produktów , oraz nowości . Jedną z takich nowości jest produkt HPM . Co to takiego ?- jest to zanęta wysokobiałkowa ze zmielonych larw  i owadów , wygląda ciekawie  – na pewno wypróbujemy w tym roku J  Miłe były także odwiedziny w strefie łowisk , a zwłaszcza spotkanie z właścicielami łowiska : Rybie Oko . W sierpniu zawitamy na to łowisko , a owocem tej wizyty będzie reportaż o łowisku .

Oprócz tego całego szaleństwa i biegania pomiędzy stoiskami znaleźliśmy też czas by napić się w spokoju piwa i pogawędzić 😀

Rybomania to naprawdę wielkie święto wędkarskie , dla  wszystkich którzy nie mieli okazji w tym roku w niej uczestniczyć  przygotowaliśmy fotorelację

A tymczasem śledźcie stronkę , oraz nasz profil na FB bo już niedługo sezon się zaczyna i mówię Wam oj będzie się działo!

Wrzesień 2016

W ostatnie ciepłe dni września wybraliśmy się na łowisko Jerzyn w celu testowania produktów firmy Harison. Łowiliśmy na spławik , oraz metod Fedder.

Pod spławik zastosowaliśmy zanętę Harison Silver Line Leszcz Piernik-połączoną z Harison Silver Line Uniwersalna zanęta + Komponent Zanętowy  Prażona Pszenica i kukurydza z puszki. Te wszystkie pyszności zostały oblane Melasą truskawkową. Na haczyku wylądowała kukurydza aromatyzowana świetnymi aromatami Harison truskawką lub kokosem.

Na efekty nie trzeba było długo czekać po około pół godziny na haczyku zameldował się lin.

Piękny okaz tuż po zrobieniu zdjęcia zwróciliśmy mu wolność

Natomiast do metody użyliśmy specjalnego produktu firmy Harison :” Harison  Method Feeder Line Truskawka” Na haczyku Feeder Pellet Fruit Power 16mm-tutaj Pellet był maczany na zmianę melasą miód i melasą czekolada. Ponieważ już zapadł zmrok na efekty trzeba było poczekać trochę dłużej bo około godzinę- złowiliśmy pięknego karpia. Po kolejnej godzinie znów cieszyliśmy się z sukcesu i na  Pellet Fruit Power 16mm+ melasa miód skusił się kolejny piękny karpik.

Co możemy powiedzieć o produktach firmy Harison? Zanęty z Seri Silver na pewno szybko wchłaniają wodę co jest dużym plusem, mieszanki są dobrze zmieszane –mają ciekawy zapach , a co najważniejsze zwabiają rybę w łowisko.

Harison  Method Feeder Line Truskawka-ten produkt i inne z Seri „Method Feeder Line” naszym  zdaniem spokojnie mogą konkurować z podobnymi produktami z UK czy Holandii . Produkt szybko pracuje i dobrze się klei w podajniku.

Polecamy wszystkim aby sprawdzili produkty Firmy Harison –  bo kto nie chciałby znaleźć dobry produkt w przystępnej cennie J

A już niedługo kolejne testy produktów firmy Harison: Jak pracują w wodzie?:  Pellet Fruit Power 16mm ;Pellet Halibut 10mm ;Melasa Karp Extra Sweet ; Melasa Miód

Sierpień 2016

Rybie Oko to właśnie tu zawitaliśmy w sierpniu. Malownicza kraina z pięknym 3 hektarowym polodowcowym stawem.  Łowisko położone jest 25 km od Włocławka w malowniczej wsi kępka szlachecka. Łowić tu można z pomostów -stanowisk jest aż 27. Można tutaj naprawdę odpocząć na łonie natury całą rodziną . Do naszej dyspozycji właściciel Pan Jurek oddał trzy domki w klimatycznych nazwach : szczupak, karp i lin 🙂 Domki są w pełni wyposażone , ze spokojem wyśpią się tu cztery osoby, każdy domek zawiera też aneks kuchenny i łazienkę  .

Połowiliśmy tutaj gł karpie i szczupaki. Zębacze chętnie współpracowały z nami i naprawdę mogę śmiało powiedzieć że zdarzało się że w ciągu godziny wyciągało się po 6-8 szczupaków.  Taki połów mogliśmy świętować przy ognisku i specjalnie przygotowanej na takie okazje zadaszonej wiacie:)

Więcej o tym łowisku poczytacie pod linkiem

Polecamy to miejsce wszystkim warto udać się w to miejsce i spróbować swych sił. Jest to miejsce dla każdego zarówno doświadczonych wędkarzy , amatorów, a co ważne dla całych rodzin .

Łowisko Rybie Oko

Lipiec 2016

W Lipcu gościliśmy na łowisku w Rostarzewie .Na łowisku tym zaplanowaliśmy łowienie nocne.

Po przybyciu na miejsce od razu okazało się że jest to niezwykle urokliwe miejsce, zachwyciła nas otaczająca przyroda. W rybakówce przywitał nas serdecznie właściciel łowiska Pan Bronisław , który z chęcią odpowiadał na nasze pytania, odprowadził nas także po łowisku.

Po tej pogawędce z właścicielem wybraliśmy sobie stanowiska nr 7 i 8 . Rozłożyliśmy i zarzuciliśmy sprzęt.Kolega Maciej łowił na spławik , metodę i na koszyk. Ja natomiast spławik i metoda. Po niespełna 5 minutach kolega Maciej złapał płotkę na spławik. Od tego wydarzenia nie upłynęło więcej jak 10 min  i Maciej miał już okazałego jesiotra z gruntu(na koszyk) , ważył 5,25 kg. Uznałem to za dobry znak i nie myliłem się za około 30 min złapałem jesiotra na spławik -trochę mniejszego niż kolega bo około 4 kg, na haczyku kukurydza-jak zwykle niezawodna:) Była już wtedy po 22. Następnie zapadła cisza. Były drobne szarpnięcia-ale w sumie nic specjalnego. Myśleliśmy o tym żeby się zdrzemnąć w samochodzie jednak nie było nam to dane, bo tuż po 1 zameldował się u mnie na haczyku karp -na metodę. Po wyciągnięciu na matę i zważeniu wyszło 5,25-tak ,tak tyle samo co jesiotr Macieja:) . Później była  cisza na wodzie więc poszliśmy spać. Wstaliśmy o 3 i od razu mieliśmy brania -drobne leszcze , wzdręgi płotki i karpie koło 2 kg. Około 5 złożyliśmy sprzęt i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Wypad na to łowisko uważam za udany. Co najważniejsze ryby współpracowały -co zawsze cieszy każdego wędkarza.

Więcej o tym łowisku możecie poczytać Pod Linkiem , a także zobaczyć galerię zdjęć.

Na zachętę abyście wybrali się na to łowisko załączam zdjęcia dwóch okazów 😉

Łowisko Rostarzewo Łowisko Rostarzewo

Czerwiec 2016

Konkurs zakończony zwycięzcy wyłonieni . Szczegóły można znaleźć na portalu dla ryb pod linkiem : Nagrodzeni

„ZŁÓW I WYPUŚĆ” -AKCJA KONKURSOWA

plakat

” Złów i Wypuść” Razem z portalem dlaryb.pl Przygotowaliśmy dla Was akcję konkursową propagującą działanie :” Złów i Wypuść” . Jest to konkurs , ale też akcja bo chcemy razem z wami dbać o rybostan naszych wód poprzez takie działanie. Zasady są proste należy zarejestrować się na stronie DLA ryb.pl i w wskazanym wątku opublikować zdjęcie lub film -na którym wyraźnie widać jak uwalniacie rybę .Dajcie przykład innym i uwalniajcie ryby. Warto o tym pomyśleć w czasach kiedy rybostan naszych wód maleje, dlatego zapraszamy was do udziału -zróbcie coś dla siebie i innych!

Spośród nadesłanych prac do 20.07.2016 wybierzemy 3 laureatów. Do wygrania są:
1. Miejsce WĘDKA MIKADO Trython Feeder 3,30m
2. Miejsce Mata karpiowa firmy Jaxon, kubek z logo portalu skocznaryby.pl, czapkę z logo portalu skocznaryby.pl, zanęty Harison Gold Line 1 kg – leszcz, Harison Melasa zanętowa 160 ml – miód, Harison Melasa zanętowa 160 ml – czekolada, Harison Silver Line 1 kg – ryba, Harison Silver Line 1 kg – Lin-Karaś
3. Miejsce Zestaw gum wędkarskich Savage Gear

Zachęcamy też do obejrzenia filmu promującego akcję:YouTube

Partnerami akcji są : Wędkarstwo RubiksFishing; Harison; Marfish.pl -wędkarstwo i przygoda; FishingWithAce; MK Tester Fishing; Gazeta Mosińsko-Puszczykowska; Mówi Blachownia

Regulamin dostępny w notatkach Fanpaga , na stronie www.skocznaryby.pl, oraz www.dlaryb.pl

Zapraszamy do Udziału!!

Weekendowy wypad

Weekendowy wypad zaczęliśmy od nocki.Star godzina 20:30 Łowisko Dąbrowa koło Poznania Zaczęło się od amura -branie na spławik , później było coraz lepiej (co widać na zdjęciach ) karpiki brały jak szalone-tutaj methoda feedera się sprawdziła jak zawsze.

Testowaliśmy produkty Zanęty Marlin , oraz Zanęty Carpio Efekty są i śmiało możemy polecić 🙂 Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z wyprawy !

Maj 2016

Testy

Pierwsze testy za nami .A były to testy produktów :

• Pellet Carpio HALIBUT RED 2mm
  • Zanęta Marlin Gold Roach

Więcej o tych produktach dowiecie się w dziale Testy wędkarskie

Kwiecień 2016

Od teraz można się rejestrować w serwisie !

Miło nam poinformować że od teraz istnieje możliwość rejestracji w naszym serwisie , a tym samym samodzielnego dodawania opisu łowiska.Po rejestracji można dodać wybrane przez siebie łowisko i zapisać szkic . Szkic taki wymaga zatwierdzenia przez administratora dlatego po opisaniu łowiska proszę wysłać do nas @ przez formularz kontaktowy celem weryfikacji i zatwierdzenia wpisu przez administratora.

Jesteśmy także na Facebooku  : www.facebook.com/skocznaryby/    zapraszamy do polubienia nas na FB 🙂

Luty 2016

Rybomania 2016 Poznań

I Po Rybomani 2016 Poznań , dziesiątki wystawców , gigantyczne akwarium, Jakub Vagner działo się 🙂 Oczywiście nas najbardziej interesowała strefa łowisk już wiemy że odwiedzimy :
1.Łowisko Rybie Oko Kępka Szlachecka 1 woj. Kujawsko-pomorskie otwarcie 30.04.2016
2.Łowisko Różany Potok Poznań ul. Bożydara 78 otwarcie 01.04.2016
3.Łowisko Jerzyny 3km od Pobiedzisk w woj. Wielkopolskim

Relacje z wypraw opublikujemy na także na  FB .

Czerwiec 2015

Wyspy Alandzkie

Na początku czerwca gościliśmy na Wyspach Alandzkich w Gottby ,ośrodku Djurviks Gastgard , nie daleko stolicy Maarianhamina.
Po przybyciu na miejsce naraz zachwyciliśmy się ogromem otaczającej nas przyrody.Jak się szybko okazało w ośrodku byliśmy sami ponieważ sezon jeszcze się tutaj nie rozpoczął.
Jadąc do stolicy wyspy zachwycaliśmy się cudownymi widokami naraz po obu stronach mieliśmy lasy , za chwile przepiękne zatoczki.
Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie zarówno nowicjusze jak i starzy wyjadacze będą się ty czuli jak ryba w wodzie.
Gatunek jaki króluje na tych lekko słonych wodach archipelagu to szczupak,są one jaśniej ubarwione niż te spotykane w Polsce, ale to nie jedyna różnica na pewno przewyższają je także rozmiarem i walecznością.Możemy znaleźć tego drapieżnika wszędzie w zatokach oraz wewnątrz wyspy.
Oprócz wymienionych już gatunków, można tutaj spotkać okonie oraz jazie, które dorastają tu do imponujących rozmiarów.Inne ryby to sandacz,łosoś,troć,sieja.
Jeżeli chcemy tutaj połowić ryby nie zapominajmy o niezbędnych licencjach z reguły mieszczą się w przedziale 10-30 € za tydzień łowienia. Wszystkie niezbędne formalności można załatwić w sklepach wędkarskich czy informacji turystycznej. Można też spróbować u właścicieli ośrodków.Wiele łowisk jest prywatnych tam właściciele pobierają dodatkowe opłaty.
Na Wyspach Alandzkich obowiązują następujące wymiary ochronne: łosoś – 60 cm, troć – 50 cm, szczupak – 50 cm (na niektórych łowiskach 60 cm), sandacz – 42 cm, sieja – 35 cm.
Polecam każdemu wyprawę w to miejsce ,ogrom ryb i niezapomniane widoki!

6 (100%) 5 votes

One thought on “Aktualności”